Thursday, January 12, 2012

Comisarii de la Protectia Consumatorilor nu-si iau ochii de pe hipermarketuri

In anul 2011, Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorilor (CJPC) a efectuat un numar de 3.438 actiuni de control. "Avand in vedere numarul mare de consumatori care le trec pragul, am acordat o atentie deosebita controalelor in hiper si supermarketuri. Astfel, pe parcursul anului 2011 sau e... fectuat un numar de 204 controale la acesti operatori economici, aplicanduse un numar de 128 de amenzi in valoare de 450.000 lei. Cele mai multe nereguli constate au vizat nerespectarea prevederilor legale la derularea promotiilor, etichetarea produselor, nerespectarea prevederilor legale privind garantia produselor de folosinta indelungata", a declarat comisarul sef adjunct al CJPC, Elena Oanea, subliniind ca atentia va fi aceeasi si in acest an. Urmare a controalelor efectuate anul trecut, sau aplicat amenzi in cuantum de 3.009.550 lei, au fost inchise doua societati, una temporarIUVENTUS si una definitivAUFBAU, ambele avand ca profil executarea si montarea de tamplarie termopan si sau retras de la comercializare produse in valoare de 70.000 lei. Potrivit Elenei Oanea, o atentie deosebita sa acordat solutionarii reclamatiilor primite de la consumatori. Pe parcursul anului 2011 sau inregistrat un numar de 1.300 reclamatii si sesizari, un procent de 67% dintre acestea solutionanduse in favoarea consumatorilor, 26% sau dovedit a fi neintemeiate, iar un procent de 3% au fost nesolutionabile, acestea nefiind insotite de documente probatorii, iar 4% au fost redirectionate catre alte institutii conform sferei de competenta. Cele mai mute reclamatii au vizat sfera serviciilor 61%, urmand produsele nealimentare, in special bunurile de folosinta indelungata 31% si apoi produsele alimentare8%. CJPC Suceava a intocmit si un clasament al celor mai reclamate servicii, astfel ca locul 1 in top este ocupat de serviciile de telefonie cu 121 reclamatii, urmat de serviciile de executare si montare tamplarie cu geam tip termopan 106 reclamatii, avand si cel mai mare procentaj de reclamatii intemeiate 90%, apoi urmeaza furnizorul de electricitate cu 79 reclamatii, serviciile financiare - 71 de reclamatii, cablu TV 59, alimentatie publica 34, societati de asigurari 25, firme de constructii 21. Au fost reclamate, de asemenea, serviciile de posta si curierat, pariuri sportive, croitorie, spalatorie si curatatorie, agentii de turism si chiar servicii de morarit sau executare monumente funerare. "Trebuie de remarcat ca numarul reclamatiilor nesolutionabile din lipsa de documente a scazut de la un procent de 8% din total la un procent de 3% cea ce ne bucura, in sensul ca sa inteles importanta insotirii reclamatiilor de inscrisuri probatorii", a tinut sa remarce Elena Oanea. Aceasta a mai adaugat ca, pe linia preventiei, anul trecut au fost consiliati in cadru organizat un numar de 270 operatori economici.

No comments:

Post a Comment