Wednesday, November 9, 2011
Scoala de la Hartop a obtinut calificativul "nesatisfacator" la controlul ARACIP
Un numar de 31 de unitati scolare de stat si particulare din judet au fost evaluate extern de catre echipe de experti ai ARACIP (Agentia Romana de Asigurare a Calitatii in Invatamantul Preuniversitar), 30 dintre acestea urmand a fi reacreditate pana in anul scolar 20162017. Din nefericire, una dint... re scoli, cea de la Hartop a primit calificativul "nesafisfacator". "Va avea 1 an la dispozitie pentru asi pune la punct problemele pe care cei de la ARACIP, leau gasit ca fiind defectuoase" a declarat marti, in cadrul unei conferinte de presa seful Inspectoratului Scolar Judetean (ISJ), Petru Carcalete. Acesta a precizat ca aceasta scoala dar si celelalte au la dispozitie 30 de zile pentru a contesta "daca sunt nemultumite de calificativul obtinut". Seful ISJ a precizat ca nu cunoaste cu exactitate deficientele ce au dus la acest calificativ deoarece "raportul facut de comisie se inainteaza catre ARACIP, nu ISJ, dar ni se va aduce si noua la cunostinta". Acesta a precizat ca, conform legii, evaluarea externa periodica a calitatii educatiei in invatamantul preuniversitar se realizeaza din 5 in 5 ani, dupa obtinerea acreditarii sau se poate realiza si la intervale mai mici de 5 ani la solicitarea unitatii scolare/comunitatii locale/a inspectoratelor scolare/a Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului. "Unitatile scolare evaluate au fost selectate inca din luna octombrie 2010 de Inspectoratul Scolar Judetean, selectia realizanduse strict pe baza unui esantion transmis de ARACIP: 4 gradinite de stat, 20 de unitati gimnaziale de stat din care 10 din mediul rural, 6 licee de stat si o scoala postliceala particulara. Vizitele de evaluare au avut o durata de 2 zile si au avut o agenda de lucru comuna care a cuprins activitati ca: asistente la ore, studierea documentelor scolare, vizitarea spatiilor, interviuri cu parinti, elevi, cadre didactice sau aplicarea unor chestionare" a afirmat Petru Carcalete. Scolile au fost evaluate din perspectiva a 24 de indicatori de performanta din standardele nationale; pentru fiecare din cei 24 de indicatori au fost propuse calificative situate intre N (nesatisfacator), S (satisfacator), B (bine), FB (foarte bine) sau E (excelent). Nivelul minim pentru acreditare este S (satisfacator), calificativul acordanduse pentru indeplinirea tuturor descriptorilor din standardul de acreditare corespunzatori indicatorului evaluat. Calificativele B si FB se acorda pentru indeplinirea unuia sau mai multor descriptori din standardul de calitate, iar calificativul Excelent se acorda doar in cazul in care scoala depaseste standardul, defineste si aplica proprii descriptori. La finalul activitatii de evaluare, rezultatele au fost consemnate in registrul unic de control al unitatii scolare in termenii nivelului de indeplinire a descriptorilor pentru fiecare dintre cei 24 de indicatori, dar si a formularii unor puncte tari si a unor arii de imbunatatire. "Un numar de 6 unitati scolare, respectiv Scoala cu clasele IVIII nr. 3 "Mihai Eminescu" Radauti, Scoala cu clasele IVIII nr.3 Suceava, Colegiul National "Petru Rares", Colegiul National "Mihai Eminescu", Colegiul National "Nicu Gane" Falticeni, Colegiul Militar "Stefan cel Mare" Campulung Moldovenesc au fost evaluate cu nivelul Excelent la unul sau mai multi indicatori, activitatea de nivel excelent fiind predominanta la indicatorii: Evaluarea rezultatelor la activitatile extracurriculare, respectiv extraclasa si extrascolare si Activitatea stiintifica" a subliniat seful ISJ. In ceea ce priveste Scoala cu clasele IVIII Hartop, acesta a aratat ca unitatea de invatamant va urmari cu prioritate implementarea unor masuri care sa conduca la remedierea aspectelor neconforme constatate, iar inspectoratul scolar are obligatia de a realiza o monitorizare speciala urmarind progresul inregistrat de scoala respectiva. Rezultatele monitorizarii vor fi aduse la cunostinta ARACIP. Irina Bucsinescu
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment